سلامت و زیبایی روز

  • ۰
  • ۰

بسیاری از بانوان محترم نزد پزشک رفته و از جوش های روی صورت و آکنه ها شکایت می کنند.  همان طور که می‌دانید برخی اختلالات هورمونی خود را به صورت جوش و آکنه بر روی پوست صورت نشان خواهند داد، اما گاهی چربی روی پوست و عدم رعایت بهداشت فردی موجب بروز جوش های صورت در اوایل صبح می گردند. این مشکل در افرادی که پوست چربی دارند به مراتب بیشتر است.

 

بنابر نظر متخصصین یکی از بهترین راه های درمان، استفاده از ژل شستشوی صورت است. پس انتخاب نوع ژل شستشو، زمان استفاده و نحوه استفاده از این کالا در بهداشت پوست شما حرف اول را خواهد زد. 


زمان استفاده ژل شستشوی صورت


مهم ترین کاربرد استفاده از ژل های شستشوی  صورت پیش از رفتن به رختخواب و خواب شبانه است. از آنجایی که در طول شب میزان زیادی چربی بر روی پوست شما ترشح می گردد، عدم شست و شوی کامل و دقیق مواد آرایشی روی پوست صورت در هنگام صبح پوستتان را از شفافیت و زیبایی دور خواهد نمود. بنابراین بهترین زمان استفاده از ژل شست و شوی صورت پیش از خواب شبانه می باشد.


نحوه مصرف ژل شستشوی صورت

به گفته آکادمی آمریکا مواد آرایشی مصرفی بعد از یک روز آفتابی و گرم بر روی پوست  صورت حساسیت پدید خواهد آورد بنابراین شستشوی دقیق آن ها اهمیت فراوانی دارد. ژل شست و شوی صورت در اصل مکمل شست و شوی صورت شما است. بعد از پاک کردن مواد آرایشی با یک دستمال مرطوب می توانید مقداری از ژل را بر روی دست ریخته و اندازه مورد نیاز آن را تنظیم کنید. سپس به آرامی آن را بر روی پوست صورت خود بمالید. سعی کنید اطراف چشم ها با ژل تماس پیدا نکند، چراکه ناحیه پلک و چشم به مواد پاک کننده حساس است و موجب قرمزی پوست می شود.

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

طراوت پوست صورت بعد از استعمال ژل شستشو


ژل های شستشوی مرغوب به ناحیه پوست صورت طراوت می بخشند و شما بعد از مصرف احساس خشکی پوست نخواهید کرد. اما اگر فکر می کنید که ژل های شستشوی صورت  بیش از اندازه پوست صورتتان را خشک می کند، می توانید از یک کرم مرطوب کننده مرغوب مناسب شب استفاده کنید. در این رابطه حتماً با یک متخصص پوست و مو مشورت نمایید چراکه چرب یا خشک بودن پوست به انتخاب نوع کرم مرطوب کننده مناسب ارتباط پیدا می کند.

درمان جوش صورت با ژل شستشو

درمان آکنه و جوش با ژل شست و شوی صورت


برخی اوقات عدم دقت در شستشوی کامل پوست و آلودگی‌های باقی مانده بر روی پوست منجر به ایجاد آکنه و جوش می شود. این مورد برای آقایان نیز پیش خواهد آمد و دلیل آن آلودگی های بی شماری است که ما در فضای شهرهای شلوغ و پر ازدحام تجربه می کنیم. بنابراین برای درمان هرچه زودتر و بهتر آکنه و جوش صورت، بهتر است که هر شب صورت خود را با آب گرم شسته و سپس از ژل شستشوی مرغوب پوست استفاده نمایید.

 

عموماً بهترین ژل های  صورت حاوی مواد مؤثره‌ای نظیر سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و بنزوئیل پراکسید هستند. از طرفی دقت نمایید که ژل مناسب، ژلی است که چربی پوست شما را تنظیم نماید. بنابراین چرب شدن بیش از حد پوست شما نشان از مرغوبیت ژل ندارد.


عموم مردم تصور می کنند که ژل های مرطوب کننده پوست تنها مورد استفاده بانوان برای پاک نمودن مواد آرایشی است. اما این تعریف کاملی از مزیت استفاده از ژل های شستشوی صورت نخواهد بود.به عبارت بهتر ژل شستشوی صورت و فوم شستشوی صورت با خواص ضد میکروبی و قارچی خود یکی از مهم‌ترین کالاهای بهداشتی سازگار با سلامت پوست انسان است. 
 
 

  • ۹۸/۰۶/۱۷
  • sahar farahmand

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی